Poczta Polska to instytucja, która zdecydowanie potrzebuje działań marketingowych, zmierzających do popularyzacji swoich usług oraz do uzyskiwania społecznej akceptacji dla rozmaitych decyzji oraz dla swojego istnienia. Podobnie jak wiele innych instytucji publicznych, Poczta Polska stara się podejmować działania podobne do tych, jakie prowadzi się w marketingu komercyjnym. Wśród takich działań najlepsze są te, które pozwalają nie tylko zwrócić uwagę ludzi na daną kwestię, ale także sprawiają im prawdziwą radość. Działaniami takimi mogą być np. produkcja i dystrybucja gadżetów reklamowych różnego rodzaju. Gadżety te charakteryzują się różnorodnością, atrakcyjnością wizualną, a często także dobrym smakiem – w przypadku produktów spożywczych.
Dystrybucja takich gadżetów przez Pocztę Polską oraz firmy działające w jej imieniu może wyglądać różnie. Warto podać tu konkretny przykład. Mogą nim być słodycze reklamowe z nadrukami. Nadruki te, umieszczone na ich opakowaniu, dodają im owej atrakcyjności wizualnej, sprawiają, że słodycze są lepiej widoczne z daleka, ponadto też stanowią reklamę Poczty Polskiej, jako że treścią nadruku są najczęściej logo i nazwa instytucji. Można tam też dołączyć hasła propagandowe oraz, oczywiście, ciekawe motywy graficzne.
Wracając do kwestii dystrybucji, słodycze reklamowe można rozdawać na trzy podstawowe sposoby. Pierwszy to rozdawanie na terenie poczty, rzecz jasna tylko w wybranych lokalizacjach (np. w głównej siedzibie wojewódzkiej lub miejskiej). Często jest tam dużo ludzi, których można łatwo i szybko przekonać, że konkretne decyzje, które w Poczcie Polskiej zapadają, są słuszne.
Ponadto też gadżety, o których mowa, mogą być rozdawane przy okazji różnego rodzaju imprez plenerowych, spotkań, akcji, itp. Organizuje się takich przedsięwzięć sporo w ciągu roku, a zatem jest to doskonała okazja do pozyskiwania społecznej akceptacji działań Poczty Polskiej.
Ostatecznie można też Słodycze reklamowe z nadrukami rozdawać po prostu przechodniom na ulicach miast. Każdy obdarowany ucieszy się z takiego podarunku i być może zainteresuje się konkretnymi działaniami Poczty, a także, być może, będzie spoglądał na tę instytucję przychylnym okiem.