Sposobów na wykorzystanie reklamowych upominków jest całe mnóstwo. Wiele firm decyduje się na dołączanie ich do składanych przez klientów zamówień, traktując je w charakterze darmowego upominku. Równie dobrze sprawdzają się one podczas rozmaitych branżowych eventów takich, jak targi, sympozja czy konferencje, gdzie wręczane są one ich uczestnikom – pojedynczo lub w formie pakietów, składających się na przykład z teczki, długopisu oraz smyczy. Bardziej luksusowe podarunki takie, jak kalendarz czy wizytownik to z kolei świetny pomysł na upominek dla kluczowego partnera biznesowego. Dobrą okazją do jego wręczenia jest na przykład jubileusz firmy. W jaki sposób zdobi się tego typu przedmioty? Odpowiedź – poniżej.Gadżety firmowe dekoruje się między innymi z zastosowaniem metody, jaką jest sublimacja. Technika ta jest niezwykle uniwersalna. Znajduje ona zastosowanie w przypadku parasoli, plecaków, toreb czy kurtek oraz wszystkich innych przedmiotów, które zawierają w sobie domieszkę poliestru. Metodę tę wykorzystać można także na innych materiałach, po uprzednim pokryciu miejsca, na którym ma się znaleźć nadruk przy pomocy specjalnej farby. Sublimacja opiera się o wgrzanie stworzonego przez klienta projektu pod wysokim ciśnieniem, w bardzo wysokiej temperaturze. Zanim to jednak nastąpi, drukowany jest on z wykorzystaniem specjalnej farby sublimacyjnej na stosownej folii czy papierze. Technika ta pozwala na wydruk projektów w pełny kolorze.
Gadżety firmowe zdobi się również przy pomocy kalkomanii. Technika ta znajduje zastosowanie w przypadku ceramiki – kubków czy filiżanek. Polega ona na transferze kalki projektu na wybrany produkt i wypaleniu wzoru w temperaturze wahającej się od 800 do 840 stopni Celsjusza. Do zalet metody zaliczyć można między innymi dużą trwałość i wytrzymałość.
gadżety firmowe bardzo często dekorowane są także z zastosowaniem naklejki epoksydowej. Technikę tę stosować można w przypadku produktów o różnych kształtach i wielkościach. Taka naklejka pokryta jest poliuretanową żywicą, nadającą produktowi elastyczności i efektownego, lustrzanego połysku. Wypukła warstwa sprawia, że logo wygląda jakby było trójwymiarowe.