Bardzo często marketing komercyjny służy nie tyle reklamie całości przedsiębiorstwa, co wypromowaniu konkretnego produktu albo usługi. Jest to wówczas marketing o wiele precyzyjniejszy, trafiający skuteczniej do docelowej grupy klientów – osób, które danym produktem albo usługą mogą być zainteresowani. Jakie firmy promują swoje nowe usługi, które pojawiają się w ich ofercie? Przede wszystkim chodzi tu o banki, firmy ubezpieczeniowe, operatorów telefonii komórkowej, telewizji satelitarnej, internetu, itd. Przy promowaniu nowej usługi bardzo ważne jest, aby zatrudnić agencję reklamową: wówczas kampania reklamowa mająca na celu taką promocję będzie o wiele skuteczniejsza i szybciej dotrze do docelowej grupy odbiorców.
W jaki sposób agencja reklamowa może być pomocna przy tego rodzaju promocji? Przede wszystkim służy tu doświadczenie takich agencji, fachowość ich personelu, specjalizacja poszczególnych pracowników, posiadane narzędzia, a także firmy, z którymi współpracuje dana agencja – drukarnie, firmy IT, firmy transportowe, itp.
Jeśli chodzi o konkretne działania, przy pomocy których można rozreklamować nową usługę na rynku, można tu wymienić cztery najważniejsze obszary. Pierwszy to reklama w środkach masowego przekazu, z wyłączeniem internetu. Środki masowego przekazu to w tym wypadku telewizja, radio oraz prasa. Drugi punkt to właśnie reklama w internecie – znacząco różni się ona od reklamy w pozostałych mediach, stąd też jest to odrębna kategoria. Trzeci rodzaj działań to reklama z wykorzystaniem przestrzeni miejskiej – chodzi tu przede wszystkim o bilbordy i plakaty, czasami także o wynajmowanie aut poruszających się po terenie miasta. Wreszcie czwarty rodzaj działań, który każda agencja reklamowa ma w swoim asortymencie, to marketing bezpośredni – docieranie bezpośrednio do indywidualnych klientów poprzez kontakt werbalny i telefoniczny.
Wszystkie wymienione grupy działań są w zasadzie punktami obowiązkowymi w asortymencie agencji reklamowej. Stąd też wynajęcie takiej profesjonalnej firmy jest bardzo pomocne w wypromowaniu nowej usługi – tylko agencja reklamowa wie, jak najlepiej poprowadzić każdą kampanię – każdą grupę działań, o których wyżej, tak, aby ich skutek był jak najlepszy.